“AIXÒ PINTA BÉ”, IV Concurs de dibuix dels programes pedagògics de la Diputació de Girona

El passat dia 25 de maig va tenir lloc el lliurament de premis del IV Concurs de dibuix «Això pinta bé», convocat en el marc dels Programes Pedagògics i divulgatius de la Diputació de Girona: «Indika», «Del mar als cims» i «Tallers ambientals». L’objectiu d’aquests programes és posar en relació els alumnes dels centres d’educació infantil i primària i els instituts d’estudis secundaris amb els centres de conservació, difusió i interpretació del patrimoni natural i cultural del territori. La participació al concurs és oberta a tots els alumnes que durant el curs 2016-2017 varen participar amb les seves classes a algun d’aquests tres programes.

El Museu d’Art participa activament en el programa de patrimoni cultural i educació, «Indika», que disposa d’una oferta destinada als espais de patrimoni cultural, principalment, de les comarques gironines. Amb aquest programa, al qual enguany s’han inscrit 38.293 alumnes, es vol incentivar l’acostament dels escolars als centres de conservació, difusió i interpretació del patrimoni cultural, i contribuir, així, a la seva formació en aquest àmbit.

La proposta guanyadora de la categoria infantil (programa Indika) s’inspira enguany en una obra del md’A. Es tracta del dibuix titulat “L’escultura de la lleona”, d’un alumne de 5 anys de l’Escola Sant Cristófol, i fa referència a l’activitat “La dansa dels animals fantàstics”, del Museu d’Art de Girona.

Enguany han participat en el concurs alumnes d’escoles i instituts de la demarcació de Girona, en concret els centres dels escolars premiats han estat l’escola Sant Cristòfol, l’escola La Bòbila, l’escola Baldiri i Reixach, l’escola Castellroc, l’institut Jaume Vicenç Vives, l’escola La Draga, l’escola Can Puig, l’escola Sant Esteve de Guialbes i l’institut Pere Alsius.

Els premis han consistit en un diploma, que s’ha lliurat a l’escolar autor de la proposta guanyadora, una samarreta per als alumnes de la classe del guanyador i una dotació econòmica per al centre educatiu del premiat: 600 € per als finalistes i 300 € per als semifinalistes. Aquests diners s’hauran d’utilitzar amb finalitats educatives o per millorar l’eficiència energètica del centre.

Programes pedagògics de la Diputació de Girona