Entre els anys 1905 i 1906, Prudenci Bertrana va fer trenta-sis retrats en dibuix de literats catalans, per encàrrec de l’editorial gironina Dalmau Carles i Cia. Els retrats havien d’il·lustrar el llibre de lectures Aplech. Models en vers y en prosa del nostre renaixement per a ús de las escolas de Catalunya, Mallorca, Valencia, Rosselló. L’exposició va servir per aprofundir en la figura de dibuixant i retratista de Bertrana, però també per conèixer una obra, l’Aplech, en la qual van confluir pedagogs, poetes, escriptors i artistes. Un dels millors exemples dels llibres d’ús escolar que, en el marc del modernisme, pretenien aconseguir la recuperació, difusió i consolidació d’una cultura plenament catalana en què la literatura i l’art eren fonamentals.

Dates: Del 18 de setembre al 10 de gener de 2016

Lloc: Àmbit 2 del Museu d’Art