Art i ciència: el misteri dels colors

Amb aquesta activitat ens acostarem al color des d’un punt de vista físic i científic. Treballarem de forma pràctica l’absorció de la llum, la seva descomposició, la diferenciació entre els colors primaris i secundaris de la llum, i les diferències entre colors primaris i pigments.

Després d’un breu recorregut d’observació dels colors de les obres d’art, analitzarem com s’utilitzen en la pintura: els colors freds i calents, els colors complementaris, el simbolisme dels colors… A l’espai de descoberta del Museu d’Art aprofundirem en el món dels colors: coneixerem com es preparaven, a partir dels pigments, des de molt abans de la fabricació industrial de les pintures. Finalment, en l’espai de taller, experimentarem la diferèn entre color pigment i color llum.

• Conèixer aspectes bàsics de la teoria de la llum i la teoria del color.
  • Conèixer els colors fonamentals, les gammes i els tons.
  • Comprendre la simbologia dels colors aplicada al món de l’art.
  • Descobrir el procés de creació del color a partir de substàncies i productes naturals.
  • Respectar, apreciar i aprendre a interpretar altres formes d’expressió visual.

Educació secundària
Grups de menys de 21 alumnes: 66 €/grupIndika: 1,05€/alumne