Del pigment a la pintura. Colors i tècniques

La pintura és el resultat de la barreja de pigments amb un aglutinant, animal o vegetal, i segons aquest obtindrem un efecte o un altre que condicionarà la visió final de l’obra. Us proposem descobrir les diferents tècniques pictòriques a través d’una visita guiada per una selecció d’obres del Museu d’Art i aprofundir en els procediments pictòrics obervant i experimentant com es preparen els colors i els aglutinants.

L’activitat començarà amb una visita comentada a una selecció d’obres per distingir les diferents tècniques pictòriques. Seguidament, al punt de descoberta, observarem els diferents pigments i aglutinants, i a la sala taller experimentarem les possibilitats que els elements de la natura ens ofereixen per a l’elaboració de pigments. En petits grups de treball prepararem pigments amb productes naturals i farem una pintur tant amb diferents aglutinants.

• Reconèixer i experimentar diverses tècniques i procediments artístics.
  • Comprendre el procés d’elaboració dels pigments observant i experimentant.
  • Desenvolupar la creativitat i expressar-la utilitzant els codis, la terminologia i els procediments del llenguatge visual i plàstic.

Educació secundària

Grups de menys de 21 alumnes: 66 €/grup