El Museu d’Art acull temporalment una valuosa selecció d’eines històriques de mestre vitraller

El Museu d’Art de Girona acull aquesta setmana amb caràcter temporal, una valuosa selecció d’eines històriques de mestre vitraller, en el marc de la trobada anual de la Worshipful Company of Glaziers, a iniciativa del York Glaziers Trust & el prestigiós Barley Studio (York, Anglaterra).

Avui la directora del museu, Carme Clusellas, ha rebut la visita de Keith Barley, mestre vitraller i de la vitrallera gironina Anna Santolaria, de Vitralls Can Pinyonaire.

Aquestes eines van formar part ja de l’exposició temporal “Vitralls, la llum de la Catedral de Girona”, que va tenir lloc al Museu d’Art l’any 2016 i que s’ha acabat convertint en part de l’exposició permanent del museu d’art. Es tracta d’una petita mostra d’una selecció dels vitralls del segle XIV de la Catedral de Girona, autèntiques joies de la vidrieria medieval que van omplir de llum polícroma la Catedral al llarg dels segles.

Els fragments conservats, complementats amb la taula de vitraller del Museu d’Art, única al món, permeten conèixer de prop la tècnica d’elaboració i la iconografia de l’època, així com una primera aproximació al món dels vitrallers, molt actius a Girona, ciutat que fou un autèntic catalitzador de les innovacions aportades per artistes i artesans del nord d’Europa.