El vitraller de la catedral

PRESENTACIÓ

Com es feia un vitrall? En aquesta activitat coneixerem les taules de vitraller que van servir per a realitzar alguns dels vitralls de la catedral de Girona. També veurem les eines, els materials i les tècniques per construir un vitrall. Sabrem com eren les esglésies i catedrals abans i després de la invenció de les finestres amb vidres de colors i anirem a la catedral de Girona per contemplar in situ els vitralls i la seva llum màgica. De tornada al Museu, farem el nostre propi vitrall com uns autèntics mestres vitrallers.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

«El vitraller de la catedral» és una activitat que s’ofereix a gairebé tots els cursos d’educació primària (de 3r a 6è de primària) i que té l’objectiu de fer descobrir a l’alumnat el procés d’execució d’un vitrall i la seva utilitat, i així conèixer un ofici important en el context de l’edat mitjana. L’activitat s’inicia amb una visita a les sales del Museu, on s’introdueixen nocions sobre història i organització social de l’edat mitjana, així com una breu explicació de les característiques dels edificis abans de les innovacions de l’estil gòtic. Posteriorment, s’expliquen les propietats del vidre i el procés d’elaboració dels vitralls, amb l’ajuda d’un vídeo explicatiu. A través de l’observació i la participació activa de l’alumnat, es comentaran les peces més rellevants d’aquesta part de la col·lecció del Museu: les taules de vitraller. Després, s’entrarà a la catedral de Girona, on es podran veure els vitralls en el seu lloc original i la màgica llum de colors que provoquen en l’espai. En la segona part de l’activitat, els alumnes hauran de crear el seu propi vitrall i convertir-se en mestres vitrallers per un dia i aconseguir fer un disseny original i personalitzat d’un vitrall de la catedral.

Descobrir el procés d’execució d’un vitrall i el seu ús a l’època medieval.

……………………..
Experimentar vivencialment els espais de l’arquitectura gòtica i sensibilitzar envers la valoració del patrimoni cultural.

……………………..
Fomentar la imaginació i la creativitat.

NIVELL EDUCATIU

Cicle mitjà i cicle superior d’educació primària
(3r, 4t, 5è i 6è)

LLOC DE REALITZACIÓ