El vitraller de la catedral

A les sales del Museu observarem les diferències entre l’arquitectura romànica i gòtica i com van aparèixer els vitralls a les esglésies. Coneixerem l’espai vitralls, on s’exposen les taules de vitraller amb què es van fer alguns dels vitralls de la catedral de Girona i anirem a la Catedral mateixa a veure aguns vitralls in situ. Amb el suport de material didàctic ens familiaritzarem amb les eines, els materials i la tècnica del vitrall i amb qüestions com l’obtenció i la decoració del vidre. Acabarem l’activitat fent el nostre propi vitrall al taller.

Començarem l’activitat amb una visita a les sales del Museu, on observarem fragments de vitralls de la catedral i les taules de vitraller amb què se’n van fer alguns. Seguidament visitarem la catedral de Girona, per contemplar els vitralls al seu lloc original i comprendre’n les caracterís- tiques i les funcions. Finalitzarem l’activitat a l’espai de taller del Museu, on farem el nostre propi vitrall imit el vitraller de la catedral.

• Descobrir el procés d’execució d’un vitrall i el seu significat simbòlic a l’època medieval.
  • Estimular habilitats d’observació a partir de l’anàlisi del vitrall i la deducció de l’ús d’aquest objecte.
  • Experimentar vivencialment els espais de l’arquitectura gòtica i sensibilitzar envers la valoració del patrimoni cultural.
  • Fomentar la imaginació i la creativitat.

Educació primària

(Pujada de la Catedral, 12 Girona)
i Catedral de Girona

Grups de 21 a 30 alumnes: 3,30 € / alumne