Es presenta el catàleg de l’exposició Primeres Impressions. Xilografies Gironines (s. XVII-XIX)

• El catàleg recull una selecció de les 800 peces exposades i contribueix a la tasca iniciada amb els dos volums de Xilografies Gironines per Amades, Gironella, Carreras i Bachs, a finals dels anys 40, per posar en valor aquest fons de matrius xilogràfiques úniques a Europa
  • L’exposició Primeres impressions. Xilografies gironines (s.XVIIXX) es pot visitar fins al 4 d’abril al Museu d’Art de Girona

El dissabte 5 de març a les 11.30 h  es va presentar el catàleg de l’exposició temporal Primeres impressions. Xilografies gironines s. XVIIXX. Una publicació per aproximar‐se a la col·lecció de matrius xilogràfiques del fons de l’antiga Tipografia Carreras, conservat avui al md’A.

Per primera vegada es publiquen un nombre representatiu de les matrius xilogràfiques del fons del md’A, que fins al moment actual s’havia mostrat de manera fragmentària o bé únicament amb les seves impressions resultants. Els textos d’Enric Mirambell cronista oficial de la ciutat de Girona, el dr. Francesc Fontbona, Antoni Serés, responsable de l’Arxiu Amades, el filòleg Pep Vila i Marina Garcia, comissària de la mostra, posen en valor el fons i l’apropen al públic menys avesat al món del gravat, sovint menystingut i desconegut enfront d’altres tècniques artístiques.

La publicació esdevé un pretext per explorar transversalment la història de la impremta a la ciutat de Girona i l’ús de la xilografia com a eina per excel·lència en la il·lustració de llibres i documents quasi be fins a inicis del segle XX, malgrat la introducció de noves tècniques. El conjunt, extens i molt variat, és representatiu de la imatgeria popular catalana, que al llarg de tres‐cents anys va il·lustrar un ampli ventall de llibres, documents i estampes populars.

El Museu d’Art de Girona exposa ara una representació important del total de més de 2.100 matrius procedents de la impremta Carreras, adquirides l’any 1986 per la Diputació de Girona, junt amb els gravats originals d’època que van il∙lustrar cedits per diverses institucions com: la Biblioteca de Catalunya, l’Arxiu Amades del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Museu Frederic Marés, l’Arxiu Històric de la Ciutat de Girona i la Biblioteca del seminari diocesà.