Exposició «De París a Girona. Mela Muter i els artistes polonesos a Catalunya»

Mela Muter era el pseudònim utilitzat per Maria Melania Mutermilch, una de les pintores més reconegudes de principis del segle XX. Nascuda a Varsòvia el 1876 en el si d’una culta i adinerada família jueva, el 1901 es va traslladar a París amb el seu marit, l’escriptor i crític d’art Michel Mutermilch. Des del 1902 va exposar regularment als diferents Salons.

Vinculada a la comunitat d’artistes polonesos de París, va participar activament de la vida cultural i artística de la ciutat. El 1911 va presentar la seva primera exposició individual a Barcelona, convidada pel galerista Josep Dalmau. L’any següent hi va tornar a exposar, juntament amb altres artistes polonesos, i el 1914 ho va fer, de nou en solitari, a la sala Athenea de Girona.

L’exposició, comissariada per Glòria Bosch, Susanna Portell i Arthur Tanikowski, presenta l’itinerari artístic i vital d’aquesta dona, amb prop d’una seixantena d’obres de Muter, acompanyades d’altres representatives dels artistes polonesos d’avantguarda amb qui es va vincular: Olga Boznańska, Eugene Zak, Elie Nadelman o Léopold Gottlieb, entre d’altres. Una oportunitat única per endinsar-se en l’obra i vida d’aquesta artista i així com redescobrir una de les pintores d’avantguarda oblidades per la història de l’art.

INAUGURACIÓ: 24 de novembre de 2018, a les 17:30 h

DATES DE L’EXPOSICIÓ: del 24 de novembre de 2018 al 23 d’abril de 2019

LLOC: àmbit 3 del md’A (Pujada de la Catedral, 12 Girona)

Crèdits de la imatge: Mela Muter, La Santa Família (1909). © Museu Nacional d’Art de Catalunya, Barcelona. Fotografia: Calveras/Mérida/Sagristà.