Exposició «De París a Girona. Mela Muter i els artistes polonesos a catalunya»

La pintora Mela Muter (Varsòvia, 1876 – París, 1967) va fer estada a Girona la primavera de 1914. L’expectativa fou immensa: venia de París i arribava precedida de dos èxits expositius a les galeries Dalmau de Barcelona. A Girona hi va pintar diferents obres que va presentar, el mateix any, en una exposició a la gironina Sala Athenea, i hi va deixar un gran record entre els cercles artístics del moment.

Mela Muter torna ara a la ciutat. En aquesta visita guiada a l’exposició que li dedica el Museu d’Art ens endinsarem en l’obra i els paisatges d’una viatgera, en l’ànima dels seus retrats, en la seva escriptura i en el compromís social d’una artista que no es cansà mai de reivindicar les llibertats perdudes i el seu país.

Visita guiada a càrrec del Servei d’Activitats Educatives del Museu d’Art

DATA: diumenge 2 de desembre, a les 12 h

PREU:4,5 €. Amics del md’A: 3 €.

RESERVES: Places limitades. Es recomana la reserva prèvia al telèfon 972 20 38 34.

Activitat en el marc de la III Setmana de la Ciutat Educadora.

Crèdits de la imatge: Mela Muter, Dona nua amb mitges (1922). Jankilevitsch Collection.