Inaugurada l’exposició “Prudenci Bertrana, pintor”

Abans que escriptor, Prudenci Bertrana (Tordera, 1867 – Barcelona, 1941) va ser pintor. De l’art del dibuix i la pintura en va fer el seu primer ofici, i també va ser el seu primer estímul creatiu.

Amb motiu de la celebració de l’Any Bertrana, el Museu d’Art de Girona dedica una àmplia mostra al vessant artístic d’un dels escriptors més destacats del Modernisme i recull bona part de la seva obra pictòrica: dibuixos, il·lustracions, retrats i paisatges. L’exposició ofereix un itinerari ampli per la seva trajectòria artística: des dels primers temptejos —tot buscant un estil propi—, l’obra d’encàrrec i les primeres exposicions, fins al seu retorn a la pintura després d’anys d’abandonament, amb paisatges, especialment del Berguedà i la Cerdanya, que esdevenen un dels principals motius d’inspiració i el fet de pintar-los, un acte d’alliberament.

L’exposició es podrà visitar de l’11 de maig a l’1 d’octubre de 2017

DOSSIER EXPO BERTRANA, PINTOR md’A