Inauguració de l’exposició “Divorcis amb la tradició”, de Domènec Fita

Amb motiu del 90è aniversari de l’escultor Domènec Fita i Molat (Girona, 1927), la Fundació Fita organitza un ampli programa d’actes, amb sis exposicions en diferents espais de la ciutat, que busquen presentar de manera completa l’obra de l’artista, tot posant en relleu el fet disruptor del seu treball creatiu. El Museu d’Art acull la primera de les exposicions, que proposa una anàlisi comparativa del procés creatiu de l’artista a partir de l’autoretrat en dibuix, pintura i escultura, confrontant-lo amb projectes i maquetes d’obra escultòrica en els quals es fa evident el seu allunyament de la tradició artística. S’hi podran veure, entre altres, diverses obres fetes per encàrrec, com el cap de Sant Benet del monestir de Montserrat, el Sant Andreu d’Ullastret, i les maquetes de l’escultura Pau i treva de l’Abat Oliba.

En el marc del programa Fita 90.

______

Crèdit de la imatge: Domènec Fita treballant al seu estudi (1991). Fundació Fita

SaveSave