[RoyalSlider Error] No post attachments found.

El Museu Convidat és una proposta que té com a objectiu treballar amb altres museus per a mostrar obres destacades del seu fons, tot establint un diàleg amb obres del Museu d’Art. Una iniciativa que pretén apropar museus i públics, i reflexionar sobre les múltiples interaccions que poden generar l’art i el patrimoni.

En aquella ocasió el convidat fou el recentment renovat Museu del Cau Ferrat de Sitges. Una selecció de dibuixos i objectes procedents de la col·lecció de Santiago Rusiñol van dialogar amb les obres del mateix pintor conservades als fons del md’A.

Una petita mostra dels tresors del Cau Ferrat s’exhibeixen des d’avui i fins a finals d’estiu a Girona. El Cau Ferrat ha estat convidat pel Museu d’Art de Girona a exposar una pinzellada del seu fons i del seu esperit en una singular iniciativa, que permet al Cau arribar a un públic suplementari i al museu gironí, experimentar la interessant proposta de diàleg de col·leccions de centres diferents. La mostra aprofitarà les visites que el Museu d’Art de Girona rep durant els mesos d’estiu de la mà de turistes de la Costa Brava i permetrà al Cau arribar a un públic més ampli.

L’exposició està integrada per una quinzena de peces del Cau Ferrat, que retraten els fons del museu en breu format, però sense despullar-lo de les obres essencials durant un espai de temps força llarg. Santiago Rusiñol hi és present amb set dibuixos, Ramon Casas amb un, Ramon Pichot amb un altre i Miquel Utrillo, també amb un altre. La mostra presenta peces de la col·lecció reunida per Rusiñol, com una verge de fusta del segle XIII, uns pots d’apotecari del XVII, una arqueta de fusta i dues peces de ferro forjat.

L’acte d’inauguració de l’exposició se celebra avui a les 18h i comptarà amb la presència de Vinyet Panyella, directora de Museus de Sitges i biògrafa de Santiago Rusiñol, que pronunciarà una conferència on explicarà la faceta col·leccionista de l’artista i el seu vincle amb Girona.

Llistat d’obres prestades

Obra: Elegància femenina fi de segle

Autor: Miquel Utrillo

Tipus d’obra: Dibuix a tinta i aquarel·la sobre paper