Temps de romànic, temps de gòtic: vida i art a l’edat mitjana

Al Museu d’Art observarem les obres més significatives, de la seva col·lecció d’art romànic i gòtic i aprendrem a identificar les característiques d’aquests estils artístics pel que fa la pintura, l’escultura i l’arquitectura.  A la catedral de Girona observarem in situ les característiques de l’arquitectura romànica i gòtica, coneixerem com es construïa una catedral, i comentarem el Tapís de la Creació, una joia del romànic.

Aquesta activitat començarà amb una visita guiada i participativa a les col·leccions d’art romànic i gòtic del Museu d’Art, on observarem les obres més significatives d’aquest període, úniques en la història de l’art català. Tot seguit anirem fins a la catedral de Girona, on ens aproparem a l’arquitectura romànica i gòtica i descobrirem els elements distintius d’aquests estils artístics. Al Tresor de la catedral observarem i comentarem el Tapís de la Creació.

• Conèixer i diferenciar els trets definidors de l’art romànic i gòtic.
  • Apropar-nos al context històric i cultural de la Catalunya medieval.
  • Observar l’evolució de la catedral de Girona i el procés constructiu d’una catedral gòtica.
  • Aprendre què l’art és un testimoni valuós del context històric de l’època en què va ser creat.

Educació secundària i batxillerat

Museu d’Art de Girona (Pujada de la Catedral, 12. Girona) i catedral de Girona