El Museu d’Art de Girona presenta aquest dissabte 11 de juny a les 11.30 h el catàleg de l’exposició Santiago Rusiñol en terres gironines. Una publicació que ressegueix les estades de Rusiñol i l’obra literària i artística de l’autor exhibida a la mostra.

La publicació ha estat  per coordinada per Margarida Casacuberta, i compta amb textos de: J.M. Puigvert, Narcís Figueras , Ma. Lluïsa Faxedas, Vinyet Panyella, Jordi Falgàs, Mercedes Palau-Ribes, Ma. Àngela Vilallonga, Eva Vàzquez, Glòria Granell i Iolanda Vila. En tots ells es posa de manifest el vincle del pintor amb Girona que mantingué fins al final de la seva trajectòria. Un catàleg indispensable per comprendre l’evolució de l’obra rusinyoliana en clau gironina.

Seguidament hi ha programat un Vermut d’Art entorn a l’exposició de la mà de Margarida Casacuberta, co-comissària de la mostra que ha estat prorrogada fins al 6 de novembre de 2016.

Una part a destacar de l’exposició, més enllà de les pintures i escrits de Rusiñol, és la mostra d’imatges, algunes inèdites, de el pintor en diferents indrets gironins. Des d’unes fotografies datades de 1890 en què es veu un jove Rusiñol a Girona, a Banyoles o a Puigcerdà, recollides en l’Àlbum recordatori – també present en la mostra- a unes imatges inèdites de Girona, que de ben segur van sevir per inspirar els quadres que hi va pintar.

La mostra produïda per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, ha comptat amb el comissariat de Margarida Casacuberta i Vinyet Panyella, així com l’assessorament de Mercedes Palau-Ribes, i ha comptat amb més de 40 prestadors entre particulars, museus, arxius i biblioteques