Una història de colors: el groc, el vermell, el blau…

PRESENTACIÓ

Explica la llegenda que fa molt i molt de temps el Museu es va quedar sense colors… I tres animals molt valents van ser els encarregats de buscar l’origen dels colors, però encara tenen molta feina a fer! Els ajudaríeu?
Observant els quadres, ens aproparem a les històries de les pintures del Museu i ens fixarem en els colors de les imatges: pensarem en com ens fan sentir, relacionarem conceptes i descobrirem espais i formes.
L’activitat consisteix en una visita comentada al Museu en forma de conte i una dinàmica a l’espai de taller, on barrejant els colors primaris descobrirem nous colors.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

«Una història de colors: el groc, el vermell, el blau…» és una activitat específicament dissenyada per a alumnes d’educació infantil d’entre 3 i 5 anys que busca motivar els infants en la identificació dels colors primaris per mitjà de l’observació de les obres d’art del Museu d’Art de Girona. Aquesta activitat es desplega en dues parts diferenciades: la visita comentada a través de les sales de l’exposició permanent i el taller creatiu on es posen en pràctica els coneixements adquirits.

En la primera meitat de l’activitat i a través d’estratègies de storytelling (narració d’històries), s’explica una història de ficció amb el Museu i els colors com a fil conductor. A través de l’ús de material de suport específic (titelles), tres personatges —el drac Mag, la lleona Mona i l’àguila Pàl·lida— són els encarregats de trobar l’origen dels tres colors primaris i, amb aquests, crear-ne de nous per acabar de pintar tot el Museu. A banda, es Fomentarà la descoberta activa dels infants i la relació de conceptes amb la seva vida quotidiana i la realitat que els envolta, per propiciar l’aprenentatge significatiu.

En la segona part, corresponent al taller, els alumnes experimentaran de manera lliure la creació de nous colors a través de la seva pròpia experiència i crearan un treball individual i un altre de col·lectiu. «Una història de colors: el groc, el vermell, el blau…» té l’objectiu de proporcionar una experiència única i vivencial a l’alumne en un context de coneixement, però també lúdic, com és el Museu d’Art de Girona.

OBJECTIUS

Estimular les habilitats d’observació i relació de conceptes a través de les obres.

……………………..
Apropar-se al concepte de museu.

……………………..
Conèixer els colors primaris i secundaris i experimentar de forma pràctica les barreges de colors.

……………………..
Potenciar la imaginació i la creativitat, així com l’autonomia i la relació social amb el grup.

NIVELL EDUCATIU

Educació infantil