Visites guiades. Informació i reserves per a grups

Mela Muter era el pseudònim utilitzat per Maria Melania Mutermilch, una de les pintores més reconegudes de principis del segle XX.

Nascuda a Varsòvia el 1876 en el si d’una culta i adinerada família jueva, el 1901 es va traslladar a París amb el seu marit, l’escriptor i crític d’art Michel Mutermilch. Des del 1902 va exposar regularment als diferents salons.

Vinculada a la comunitat d’artistes polonesos de París, va participar activament de la vida cultural i artística de la ciutat. El 1911 va presentar la seva primera exposició individual a Barcelona, convidada pel galerista Josep Dalmau. L’any següent hi va tornar a exposar, juntament amb altres artistes polonesos, i el 1914 ho va fer, de nou en solitari, a la sala Athenea de Girona.

L’exposició, comissariada per Glòria Bosch, Susanna Portell i Arthur Tanikowski, presenta l’itinerari artístic i vital d’aquesta dona, amb prop d’una seixantena d’obres de Muter, acompanyades d’altres representatives dels artistes polonesos d’avantguarda amb qui es va vincular: Olga Boznańska, Eugene Zak, Elie Nadelman o Léopold Gottlieb, entre d’altres.

Una oportunitat única per endinsar-se en l’obra i vida d’aquesta artista, així com redescobrir una de les pintores d’avantguarda oblidades per la història de l’art.

Més informació de l’exposició

Al voltant de la mostra s’ha organitzat un programa  d’activitats que podeu consultar aquí. L’exposició estarà oberta al públic fins al 23 d’abril del 2019.

Reserva prèvia: de dilluns a divendres de 10 a 13 h.

Grup màxim de 2o persones per guia.

Preu 95€/ grup + preu d’entrada a l’exposició.

Tel. 972 20 38 34/ 972 41 40 58 // reserves.girona.acdpc@gencat.cat