Santiago Rusiñol en terres gironines

.El md’A proposa visites teatralitzades, un itinerari literari, un concert i un club de lectura dedicats a la vida i l’obra de Santiago Rusiñol, per gaudir de l’exposició “Santiago Rusiñol en terres gironines”

.Aquestes activitats complementen, a la perfecció, l’exposició de pintures de l’artista, centrada en alguns dels paisatges predilectes de Rusiñol, des de Girona a Ripoll, passant per Olot, Arbúcies i Puigcerdà.

Des del 7 de maig i fins el 6 de novembre de 2016, es pot visitar al Museu d’Art de Girona l’exposició “Santiago Rusiñol en terres gironines”. La mostra presenta, per primera vegada, una selecció d’obres, pintures, fotografies i textos que testimonien la vinculació de Santiago Rusiñol amb el territori gironí, i especialment amb Girona ciutat.

L’exposició, que compta amb 26 pintures més una vintena de dibuixos i fotografies a més de documents i escrits de Rusiñol, ressegueix les seves estades en terres gironines. Ripoll, Olot, Puigcerdà, i sobretot Girona i Arbúcies van ser els indrets gironins més freqüentats per l’artista. Els seus paisatges i racons van ser pintats en un bon nombre de quadres i descrits en diferents articles, i relats publicats en la premsa de l’època. En tots aquestes indrets Rusiñol va deixar la petja del seu tarannà afable, i va fer amistats que es mantenen en la memòria i en l’anecdotari popular.

Les activitats programades per complementar la visita a l’exposició volen aprofundir en les diferents facetes artístiques de l’artista, el Rusiñol escriptor i el pintor que va plasmar en les seves teles diferents indrets de la ciutat de Girona, endinsar-nos en la seva obra literària, conèixer la seva peculiar personalitat i resseguir les seves estades a Girona ciutat.

PINTEM AU PLEIN AIR. ESCENARIS DE SANTIAGO RUSIÑOL A GIRONA

Voleu reviure les tardes de pintura a l’aire lliure de Santiago Rusiñol a la ciutat de Girona?

Veniu a pintar un dels paisatges russinyolians, de la ciutat, acompanyats de Vicente Huedo, professor de l’Escola Municipal d’Art de Girona.

Acabarem la matinal al Museu d’Art per fer una visita guiada a l’exposició i tot seguit prendre un vermut als jardins del md’A.

Preu: 4,5 €

Amics del md’A: 2 €

Organitza: Museu d’Art de Girona i EMA

MÚSICA ALS JARDINS DE RUSIÑOL

El divendres 16 de setembre us proposem una relectura del somni d’una nit d’estiu. Començarem amb una visita guiada a l’exposició per endinsar-nos en l’obra de Rusiñol. Tot seguit, gaudirem d’un concert, en el marc simbolista d’un palau antic i el seu jardí. La música establirà un diàleg amb Mendelssohn, Wagner, Garreta i Pahissa, i amb una col·lecció de fragments de l’època prerafaelita de Shakespeare i el Greco, destacant la fantasia melangiosa del modernisme. Acabarem la nit amb la degustació d’un bon vi en un ambient inoblidable.

Divendres 16 de setembre, al Museu d’Art de Girona

18.30h Visita guiada a l’exposició “Santiago Rusiñol en terres gironines”

20.00h Concert als jardins del md’A

El Museu romandrà obert fins a l’inici de l’espectacle.

Preu visita guiada + concert: 6 €

Preu del concert/visita guiada: 4,5 €

Amics del Museu d’Art: 2 €

CLUB DE LECTURA DEL MUSEU D’ART DE GIRONA

En aquesta ocasió el Museu d’Art convida els apassionats/des de l’art i la lectura a apropar-se a l’obra literària de Santiago Rusiñol.

Un recull de les novel·les més rellevants de l’artista ens permetrà endinsar-nos en diferents aspectes de la seva creació artística i literària. Completant la lectura de cada llibre, amb el comentari d’algun aspecte o obra de l’exposició “Santiago Rusiñol en terres gironines”

El dissabte dia 17 de setembre tindrà lloc la Presentació del Club de lectura, dissabte dia 15 d’octubre comentarem L’auca del senyor Esteve, el dia 5 de novembre analitzarem l’obra La niña gorda i el dia 3 de desembre El català de la manxa.

Activitat gratuïta

Inscripció obligatòria al tel. 972 20 38 34

Dissabtes 17 de setembre, 15 d’octubre, 5 de novembre i 3 de desembre a les 16h, al Museu d’Art de Girona

A càrrec de Cristina Fernández Casacuberta de “Petits lectors”

MOSSÈN TIAGO. UNA VISITA AMB PEPET GITANO                                                                    Visita caracteritzada

Els dissabtes 25 de setembre, 16 d’octubre i 5 de novembre en Pepet Gitano, el company gironí d’aventures de Santiago Rusiñol, un personatge irrepetible de la Girona antiga, serà al Museu d’Art de Girona per recordar-nos les anècdotes viscudes amb l’artista durant les seves estades a la ciutat de Girona i acostar-nos a la seva obra pictòrica i literària.

Diumenge 25 de setembre,

Diumenge 16 d’octubre

Dissabte 5 de novembre

A les 11h

Preu visita: 4,5€

A càrrec de Jaume Prat

ITINERARI LITERARI SANTIAGO RUSIÑOL

Una proposta per resseguir l’exposició fora de les sales del md’A. La lectura de textos de l’artista ens acompanyarà en la descoberta d’alguns dels indrets de la ciutat de Girona que Rusiñol va pintar.

Preu: 4,5 €

Amics del md’A: 2 €

Places limitades

Amb la col·laboració de la Càtedra de Patrimoni Literari (UdG)