Arriba la 10a edició del “Dia del Visitant”

El Dia del Visitant (DdV) és una oferta cultural consolidada del Museu d’Art de Girona, alhora que singular en el món dels museus. Els museus celebrem jornades de portes obertes, esdeveniments internacionals i programació al llarg de l’any. Amb el Dia del Visitant, invertim la direcció d’aquesta relació i oferim al visitant l’oportunitat d’acostar-se al Museu i explicar històries individuals i col·lectives diferents des d’òptiques molt diverses.

En aquest sentit, els museus estem més acostumats a explicar que a escoltar. En el Dia del Visitant i en el marc de l’argument proposat, el visitant-participant comparteix amb la resta de visitants la seva visió, les seves inquietuds i les seves il·lusions. Els participants aporten les seves interpretacions, vinculant la seva experiència personal i professional amb fets més generals o més concrets, inspirant-se en els objectes de la col·lecció. L’interès, l’estima i la dedicació amb que els visitants preparen la seva participació asseguren l’excel·lent nivell de les intervencions i mantenen el md’A com a centre d’aprenentatge i coneixement de primer ordre.

Enguany el tema escollit que vertebra tota la jornada són els orígens: personals, geogràfics, cosmològics… i aquest “tema-paraigües” engloba diferents apartats, que de moment són modul·lables i flexibles segons la programació que va agafant forma: guia per un dia (unes visites guiades fetes per persones d’àmbits molt diferents al del museu: astrònoms, físics, estudiants, afeccionats a un tema…), desplega la teva imaginació (tallers infantils i/o per adults que se succeeixen durant tot el dia), dolç de solstici (tastets de menjar i beure), contes del món: cosmogonies (relats de diferents llocs del món que expliquen l’origen del món i de l’home a través del conte), etc.

Vegeu la programació aquí