L’auca del senyor Esteve

auca sr esteve

Dissabte 17 de setembre, al Museu d’Art de Girona, iniciem un nou Club de lectura dedicat a l’obra del pintor i escriptor Santiago Rusiñol

Art i literatura es donen la mà al Club de lectura del Museu d’Art de Girona

El febrer del 2015 el md’A va iniciar el Club de lectura del Museu d’Art de Girona, convidant els lectors i lectores a gaudir plegats de l’art i la literatura.

El Club s’endinsa en diferents períodes de la Història de l’Art i en aspectes relacionats amb la creació artística, a través de la lectura de novel·les que tenen l’art o la vida d’un artista com a fil argumental. I el comentari de cada llibre s’acompanya d’una breu visita al Museu per aprofundir en el context de l’obra literària.

Des de l’inici del Club s’han comentat obres com: La tabla de Flandes, d’Arturo Pérez Reverte; La sonrisa de la Gioconda, de Luís Racionero; La dama de l’unicorn, de Tracy Chevalier; Les il·lusions perdudes, d’Honoré de Balzac; La pasión de Artemisia, de Susan Vreeland o El beso, d’Elizabeth Hickey, entre d’altres.

A través de la lectura d’aquestes obres hem conegut obres rellevants del Museu com ara el retaule de Sant Pere de Púbol (1437), el martirologi d’Usuard (s.XV), el Retaule de Santa Cristina de Corçà (1450-1500); o la pintura Mare de Déu amb un àngel (c. 1550) atribuïda a Jean Massys. Ens apropat a la pintura del renaixement, a la iconografia de la dona en la història de l’art, a la tècnica del tapís i el gravat, a les diferents tècniques pictòriques. I hem conegut el procés de realització d’un retaule.

En aquesta ocasió el Museu d’Art convida els apassionats/des de l’art i la lectura a apropar-se a l’obra literària de Santiago Rusiñol, amb motiu de l’exposició temporal dedicada a Santiago Rusiñol, “Santiago Rusiñol en terres gironines”, que es pot visitar al md’A, fins el proper 6 de novembre.

Un recull de les novel·les més rellevants de l’artista ens permetrà endinsar-nos en diferents aspectes de la seva creació artística i literària. Completant la lectura de cada llibre amb el comentari d’algun aspecte o obra de l’exposició “Santiago Rusiñol en terres gironines”

El Club de lectura té lloc al Museu d’Art de Girona, un dissabte al mes, a les 16h.

El dissabte dia 17 de setembre tindrà lloc la Presentació del Club de lectura, dissabte dia 15 d’octubre comentarem L’auca del senyor Esteve, el dia 5 de novembre analitzarem l’obra La niña gorda i el dia 3 de desembre El català de la manxa.

El Club de lectura del Museu d’Art de Girona és gratuït. Cal però, inscriure’s obligatòriament al tel. 972 20 38 34.

Hi ha la possibilitat d’incorporar-se al Club, un cop iniciada l’activitat (2a, 3a lectura…). En aquest cas cal també inscriure’s al tel. 972 20 38 34