Llegint amb Olga Sacharoff, club de lectura entorn de l’artista (sessió 1)

Proposta de lectures dinamitzades que tenen com a eixos centrals les estades de l’artista a Tossa de Mar, la dona i la modernitat en el París dels anys vint i la vida al Putxet barceloní. A càrrec de Glòria Guilera i Canals, llicenciada en Història de l’Art i màster en Gestió Cultural. Treballa des de l’any 1991 al Departament de Cultura. Des del 2012, és conductora d’un club de lectura de literatura i arts que imparteix en diferents biblioteques.

El cicle consta de tres sessions, la segona de les quals és ESTADES A PARÍS. LA DONA I LA MODERNITAT EN EL PARÍS DELS ANYS 20

Es comentarà el llibre “París era mujer: retratos de la orilla izquierda del Sena”. Andrea Weiss Barcelona: Egales, cop. 2014

Sinopsi:  Retrat col·lectiu i il·lustrat d’una comunitat única de dones que es va arribar a conéixer amb el nom de “Dones de la riba esquerra”. Les escriptores Colette, Djuna Barnes i Gertrude Stein, les poetes HD i Natalie Clifford Barney, les pintores Romaine Brooks i Marie Laurencin, les editores Bryher, Alice Toklas, Margaret Anderson i Jane Heap, les fotògrafes Berenice Abbott i Gisèle Freund, les llibreteres Sylvia Beach i Adrienne Monnier i la periodista Janet Flanner van formar part d’aquest entorn llegendari. La profusió de fotografies, quadres, dibuixos i fragments literaris, molts inèdits fins ara, unida al vívid i revelador text d’Andrea Weiss ens dóna una visió inigualable de l’extraordinària trama de dones per a qui París no era ni amant ni musa, sinó una altra classe de dona.

Resta de sessions:

Dissabte 21 d’abril (17 h) – LA VIDA AL PUTXET

Comentari del llibre “El Putxet: memòries d’un paradís perdut”. Elvira Farreras i Valentí. Barcelona: La Campana, 1995

La presentació i els debats són una activitat gratuïta. Cal reservar trucant al 972 20 38 34.

Crèdits de la imatge: Autor desconegut, Olga Sacharoff en un café de París, c. 1920. Arxiu particular

SaveSaveSaveSave

SaveSave