Mela Muter (1876-1967), polonesa d’orígen i establerta a París des del 1901, va esdevenir una de les pintores més reconegudes durant la primera meitat del segle XX. L’exposició, sense voluntat d’esdevenir una mostra antològica de l’artista, focalitza en les exposicions i estades dels artistes polonesos, i especialment de Mela Muter, a Barcelona i Girona. Alhora, es presenta l’itinerari vital de l’artista Mela Muter amb una selecció acurada d’obres, la majoria pintades entre 1906 i 1930, en les quals s’hi fan evidents els temes que la van ocupar i preocupar especialment al llarg de la seva extensa trajectòria artística: la dona, la maternitat, la vellesa, la ceguesa però també els retrats i els paisatges, dos gèneres que per a ella eren molt propers.

El catàleg de l’exposició “De París a Girona. Mela Muter i els artistes polonesos a Catalunya” està disponible a la venda a la botiga del Museu d’Art (Pujada de la Catedral, 12 Girona) o bé en línia al web de la llibreria de la Generalitat de Catalunya. La mostra, la més complerta d’aquesta artista polonesa presentada a Catalunya fins ara, explora la relació de l’artista Mela Muter i d’alguns del pintors polonesos establerts a París durant la primera meitat del segle XX amb Catalunya i en subratlla la seva relació amb l’art català del moment.

Totes les obres presents a l’exposició es recullen en aquest extens catàleg, traduït a l’anglès i al polonès, que incorpora, a més del textos dels comissaris, Glòria Bosch, Susanna Portell i Artur Tanikowski, articles de Mercè Doñate, Aitor Quiney, Eva Vázquez o Maya Nawrocka, així com de la biografia de Muter i dels artistes polonesos i una extensa relació bibliogràfica de l’artista.

La publicació ha rebut el suport de l’Institut Polonès de Cultura, Polonika.