Dels anys 70 als anys 90. D’una certa abstracció a l’art conceptual. Fons d’Art del Diari AVUI

El diari Avui va néixer l’any 1970 com a primer diari en català després d’una llarga dictadura i va rebre un ampli suport de la societat catalana. Els artistes més rellevants del país van donar obres al diari per constituir un fons d’art com a suport i aval, entre molts d’altres: Francesc Abad, Joan Brossa, Joaquim Chancho, Pep Duran, Gabriel, Guinovart, Hernández Pijuán o Joan Miró.

El fons de l’Avui va ser adquirit per la Generalitat de Catalunya l’any 2010 i dipositat al Museu d’Art de Girona. D’entre les 600 obres que conserva, i sota el comissariat de Pilar Parcerisas, oferim ara una àmplia selecció que permet fer evident l’evolució de l’art català entre els anys 1970-1990, un itinerari que evoluciona des d’una certa abstracció cap a l’art conceptual.

Inauguració: Dimecres 24 de juliol, a les 18 h

Dates de l’exposició: Del 24 de juliol al 3 de novembre de 2019

Lloc: Àmbit 3 del Museu d’Art de Girona

Crèdits de la imatge: Lluís Roura, portada per a l’edició de Nadal de 1985. Fons del diari Avui.