El Departament de Cultura i el Bisbat de Girona impulsen una entrada conjunta per visitar la Catedral, la Basílica de Sant Feliu i el Museu d’Art de Girona

• El conseller de Cultura, Santi Vila, i el bisbe de Girona, Francesc Pardo, signen un acord per promoure el patrimoni de la Girona Episcopal
  • La visita als tres espais constitueix un relat únic per conèixer la història i l’art de la diòcesis gironina
  • Exposicions, itineraris, audiovisuals i un projecte de recerca sobre la història del Palau Episcopal són l’aposta del Museu d’Art de Girona per afavorir el relat conjunt de la Girona Episcopal

Imatge d’un moment de la presentació de l’acord de col·laboració

El conseller de Cultura, Santi Vila, i el bisbe de Girona, Francesc Pardo, van signar, el passat més de gener, un acord per a la promoció i la difusió conjunta dels elements monumentals de la Girona episcopal: la Catedral de Girona, la Basílica de Sant Feliu i el Museu d’Art de Girona, que ocupa l’antic Palau Episcopal. L’acord estableix que, a partir de la segona quinzena de febrer, s’oferirà la possibilitat de visitar conjuntament els tres espais a preus més reduïts i s’iniciarà una campanya de promoció d’aquesta modalitat de visita.

Sota el lema ‘Girona Episcopal’, el visitant podrà accedir als tres elements emblemàtics de la ciutat a un preu reduït de 10 €. L’entrada es podrà adquirir a qualsevol dels tres centres patrimonials i s’oferiran reduccions en la tarifa a jubilats, estudiants majors de 16 anys acreditats, nens de 8 a 16 anys i discapacitats. També s’oferirà una tarifa especial per a grups turístics.

La visita a la Catedral de Girona, la Basílica de Sant Feliu i el Museu d’Art de Girona constitueix un discurs complementari que esdevé un atractiu com a conjunt, per proximitat i per relat. Aquests conjunts patrimonials i els béns mobles que s’exposen en cadascun d’ells resulten complementaris i esdevenen exponents destacats de la història i l’art de la diòcesis gironina.

La posada en funcionament de l’entrada conjunta anirà acompanyada d’una campanya de promoció ciutadana i turística per fomentar el seu ús social i coneixement. L’acord segueix la línia de treball ja iniciada per les dues institucions, com és l’execució i la difusió de visites per a grups escolars que inclouen activitats complementaries en ambdós centres.