El md’A se suma al projecte europeu scModules de digitalització en alta resolució d’obres d’art

En el projecte hi participen prop de 100 museus europeus i, d’entre ells, tres de catalans: el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu Episcopal de Vic i el Museu d’Art de Girona

• El Museu d’Art se suma al projecte europeu scModules i a la plataforma digital Second Canvas que explorar les possibilitats de la digitalització en alta resolució d’obres d’art
  • Aquest dimarts 8 de maig tindrà lloc al museu la sessió de digitalització en altíssima resolució del Retaule de Sant Pere de Púbol, una de les obres mestres del museu.
  • El projecte scModules està liderat per l’empresa Madpixel, especialitzada en solucions digitals per a museus i creadora de la plataforma digital Second Canvas, que permet als museus convertir les seves imatges d’alta resolució a un format navegable i enriquir-les amb contingut interactiu

Girona, 7 de maig de 2018 – El Museu d’Art de Girona inicia aquest dimarts la seva participació en el projecte europeu scModules, fet que li permetrà beneficiar-se de l’ús i de la incorporació de continguts a la plataforma digital Second Canvas. Es tracta d’una plataforma que permet gestionar imatges de super-alta-resolució, fer-les “navegables” i enriquir-les amb capes de continguts addicionals, per finalmet publicar-les en format app i web.

Sumant-se a aquesta iniciativa, el Museu d’Art vol explorar els diferents usos que avui en dia permet la digitalització d’obres d’art per millorar l’experiència del visitant bé in situ, bé des de qualsevol dispositiu mòbil.

L’obra escollida pel Museu d’Art ha estat el Reutaule de Púbol, obra mestre del gòtic català que per dimensions és difícil d’apreciar en detall a simple vista. La digitalització de l’obra es durà a terme demà dimarts 8 de maig de les 19 a les 23 h, en una franja horària que no interfereixi amb la circulació de públic ni amb cap entrada de llum natural a la sala. L’equip utilitzat estarà format per un tripode, una càmera i dos senzills grups de llums LED.

Descarrega la nota de premsa_mdA_SecondCanvas