El Museu acull la presentació de la reedició del llibre “Terra de gestes i de beutat. Girona”

• El proper 19 de març a les 12 h del migdia, en el marc del Museu d’Art de Girona, tindrà lloc la presentació de la reedició del llibre de Xavier Montsalvatge i Joaquim Pla
  • Terra de gestes i de beutat. Girona, reeditada per la Diputació de Girona
  • L’edició, a cura de Mariàngela Vilallonga, ofereix una versió actualitzada a més d’un estudi rigorós que permet contextualitzar el llibre de 1917

El proper dissabte 19 de març a les 12 del migdia tindrà lloc la presentació de la reedició del llibre Terra de gestes i de beutat. Girona, 37è volum de la col·lecció “Josep Pla” de la Diputació de Girona. L’acte, que tindrà lloc a les sales dedicades a la pintura del segle XIX, anirà a càrrec de la curadora de l’edició, Mariàngela Vilallonga, catedràtica de llatí de la Universitat de Girona i Lluís Muntada, director de la col·lecció.

Terra de gestes i de beutat. Girona, obra de Xavier Monsalvatge i Joaquim Pla, ha estat un llibre de referència des de la seva publicació l’any 1917. L’obra va  representar una regeneració de la ciutat, i ha estat interpretada en clau de canvi i de futur per diverses generacions posteriors.

A la validesa del seu missatge, el llibre afegeix la bellesa del seu format. La reedició, impulsada per la Diputació de Girona s’acompanya d’un estudi que contextualitza l’obra i permet comprendre’n les reverberacions. En aquest volum s’ofereix una edició actualitzada de la versió corregida pels mateixos autors, amb el text normalitzat amb criteris filològics actuals i respectuosos amb l’època, i al mateix temps també s’ofereix una edició facsímil de la primera edició de l’obra.