El vitraller de la catedral. Un ofici medieval

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

Visita – taller consistent en una visita combinada al Museu d’Art i a la catedral de Girona per aprofundir en la tècnica del vitrall i en l’ofici de vitraller. Al Museu d’Art, els alumnes visitaran l’exposició La llum de la catedral, a on podran veure diversos fragments de vitralls gòtics i les taules de vitraller, úniques al món. A la catedral, observarem els vitralls en la seva ubicació original i, de nou al Museu, podran experimentar en un taller de vitrallS.

L’educador/a guiarà els alumnes, tot fomentant l’observació, l’anàlisi, la formulad’hipòtesis i la participació, perquè coneguin la tècnica d’elaboració d’un vitrall i la seva funció i ús en l’arquitectura. Alhora, s’anirà desvelant la manera de treballar i viure d’un vitraller medieval. Al taller, es farà un vitrall amb un la dels antics vitrallers.

• Descobrir el procés d’execució d’un vitrall i el seu significat simbòlic a l’època medieval.
  • Estimular les habilitats d’observació a partir de l’anàlisi del vitrall i la deducció de l’ús d’aquest objecte.
  • Experimentar vivencialment els espais de l’arquitectura gòtica i sensibilitzar envers la valoració del patrimoni cultural.
  • Fomentar la imaginació i la creativitat.

1r i 2n d’educació secundària

Grups de menys de 21 alumnes: 66 €/grup