Entrevista a Elina Norandi, comissària de l’exposició Sacharoff

El programa El matí a R4 ha entrevistat avui a Elina Norandi, historiadora de l’art i comissària de l’exposició «Olga Sacharoff: pintura, poesia i emancipació», que s’inaugurarà al Museu d’Art de Girona el 25 de novembre.

El 2017 es compleixen cinquanta anys de la mort a Barcelona de la pintora Olga Sacharoff (1889-1967), nascuda a Geòrgia però fortament arrelada a Catalunya. El Govern de la Generalitat va acordar declarar l’efemèride com a commemoració oficial d’aquest any.

Formada a l’acadèmia de belles arts del seu país, Sacharoff aviat es trasllada al París de principis del segle xx, on exposa la seva obra als salons d’avantguarda més importants. En aquest període comença a establir una estreta vinculació amb Tossa de Mar, punt de trobada de molts artistes d’avantguarda que, com ella, havien triat Catalunya per refugiar-se de la guerra.

El Museu d’Art organitza l’exposició central de la commemoració, que reuneix més d’una seixantena d’obres originals (dibuixos i pintura), així com fotografies i documentació sobre l’artista, a fi de traçar un itinerari complet per la seva trajectòria vital i artística.

Enllaç a l’entrevista: http://bit.ly/Entrevista_ElinaNorandi_Radio4

En el marc de l’Any Sacharoff.

SaveSave