Es presenta la restauració del Retaule de sant Sebastià (1652-1654)

La intervenció ha permès treure a la llum els colors originals de l’obra

Dissabte 20 d’octubre va tenir lloc, a la sala 12 del museu, l’acte de presentació dels treballs efectuats en el retaule de Sant Sebastià, una excepcional peça del barroc català. La intervenció ha sigut possible gràcies al suport de la Diputació de Girona, que ha finançat les campanyes de restauració i conservació de l’obra, iniciades l’any passat. Els treballs, ara finalitzats i que s’han presentat al públic, han permès recuperar la pràctica totalitat de la policromia original.

El retaule, en exposició permanent al Museu d’Art, prové de la capella de l’antic Hospital de Santa Caterina i pertany al Fons d’Art de la Diputació de Girona. L’obra, exvot de la ciutat de Girona per la pesta de 1650, va ser encarregada a Josep Tramulles, un dels escultors més destacats del barroc català.

L’acte va comptar amb una visita comentada a càrrec d’Isabel Juan, historiadora de l’art, que l’any 2011, en el marc dels treballs de recerca de la seva tesi doctoral, va localitzar el contracte del retaule i un seguit de documents, que han permès a la investigadora traçar la història de l’obra. A continuació l’equip de restauració, format per Laia Roca, Esther Horno i Judith Birosta, va presentar els principals resultats de la restauració, realitzada in situ a la mateixa sala del museu.

Nota de premsa