Exposició temporal “Modest Urgell, més enllà de l’horitzó”

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT

El Museu d’Art de Girona presenta l’exposició central de l’Any Urgell, que commemora el centenari de la mort de Modest Urgell (1839 – 1919) un dels pintors més reconeguts a casa nostra. La mostra permetrà descobrir, més enllà dels paisatges característics del carismàtic artista, altres facetes, com la del jove viatger i etern nòmada, la del pintor d’èxit i dramaturg frustrat o la de l’artista que despertà l’admiració, per exemple, de Dalí o Miró.

Modest Urgell. Muralles de Girona (detall) (1880). Museu d’Art de Girona. Núm. reg. 250.295. Fons d’Art Diputació de Girona

Una visita comentada i dinamitzada per (re)descobrir la figura de Modest Urgell i el llegat que deixaria en artistes posteriors.

• Analitzar l’obra de Modest Urgell, contextualitzant la seva producció artística dins l’àmbit de la història de Catalunya, caracteritzant-ne els elements particulars i situant-lo en el context artístic local i europeu, detectant-ne similituds i diferències.
  • Comprendre que el patrimoni és un testimoni valuós i un reflex de la època en què va ser creat, i com a tal ha de ser gaudit, valorat i respectat.
  • Fomentar interès per la visita i la freqüentació dels museus i exposicions.

Educació secundària i batxillerat
Grups de menys de 21 alumnes: 66 €/