Festival Nits de Clàssica: Jean-Guihen Queyras (violoncel)

J.S. BACH: Suites per a violoncel (integral)

Suites núms. 1, 2 i 3 – Museu d’Art
Suites núms. 4, 5 i 6 – Claustre Sant Pere de Galligants

Jean-Guihen Queyras, un dels millors violoncel·listes del món, igual que ho va fer l’any 2008 en el seu debut a la península, tor- na a Girona per abordar la integral de les Sui- tes de j.S. Bach. obres cabdals del repertori universal i que van ser escrites durant la seva estada a Köthen entre 1717 i 1723, li deuen el reconeixement actual a Pau Casals. Aquests sis autèntics tresors són en si mateixos, un catàleg de danses, precedides d’un preludi d’obertura, que ofereixen multitud de caràc- ters contrastats que van des de la veu nua i ín- tima de les Allemandes i Sarabandes fins al joc descarat i arrogant de les Courantes, Giguesi Menuets. Queyras, considerat “el nou Ros- tropòvitx del segle XXI” i només acompanyat del seu esplèndid violoncel Gioffredo Cappa de 1696, abordarà en dues sessions (i espais diferents) una increïble marató artística, que representa un gran repte interpretatiu.

Dissabte 20 de juliol

Horaris:

El guia musical: Parlem del concert?

Trobades prèvies als concerts per explicar el repertori i les obres del programa, obertes a totes les persones que han adquirit l’entrada. Mitja hora abans de l’inici del concert a l’entrada del recinte.

20.30h

Concert itinerant per diferents escenaris: Saló del Tron del Museu d’Art de Girona i Sant Pere de Galligants

Venda d’entrades

Canal de venda disponible fins a una hora abans de l’inici del concert