Inaugurada l’exposició “Prudenci Bertrana, pintor”

L’exposició, que s’emmarca en els actes i activitats de l’Any Bertrana, presenta un recorregut per la trajectòria pictòrica de l’escriptor Prudenci Bertrana (1867-1941) a través de més de 100 obres entre dibuixos i pintures, algunes d’elles inèdites.

La mostra, que estarà oberta fins l’1 d’octubre, es complementa amb un seguit d’activitats i es tancarà amb l’edició d’un ampli catàleg sobre l’obra pictòrica de Bertrana.

El Museu d’Art de Girona presenta l’exposició Prudenci Bertrana, pintor, amb l’objectiu de reivindicar i difondre la faceta menys coneguda de l’artista, si bé indestriable de la seva obra literària i de la seva trajectòria vital.

El museu conserva un bon nombre de peces de l’autor, procedents dels Fons d’Art de la Diputació de Girona. A banda de les prop de quaranta obres del Museu, es presenten ara una cinquantena més de pintures, retrats, dibuixos, pastels i esbossos, la majoria procedents de col·leccions particulars i algunes d’elles inèdites, que ajuden a conèixer i aprofundir en la vessant artística de Bertrana.

Dossier de premsa

Foto: Retrat de l’escriptor Prudenci Bertrana (1867-1941) en la joventut, l’any 1892. Oscar le Normand. Ajuntament de Girona, CRDI