Inaugurada l’exposició “Modest Urgell, més enllà de l’horitzó”

Girona, dijous 19 de desembre de 2019

Aquesta tarda ha tingut lloc la inauguració de l’exposició temporal “Modest Urgell, més enllà de l’horitzó”. La mostra, co-comissariada per Carme Clusellas, directora del Museu d’Art de Girona, i Miquel-Àngel Codes, doctor en història de l’art, s’emmarca en el centenari de la mort de l’artista, i vol posar en relleu totes les cares d’Urgell, més enllà dels seus horitzons crepusculars, i proposa una (re)descoberta de la figura i obra de Modest Urgell, un dels pintor més reconeguts a casa nostra però, paradoxalment, també un dels menys estudiats en profunditat.

L’exposició reuneix una acurada selecció de documents i d’obres de l’artista – prop d’una quarantena– procedents de museus i col·leccions públiques i privades, algunes de les quals no s’havien exposat mai a Catalunya;  alhora també presenta obres de Joan Miró, Anglada Camarasa, Hernández Pijuan o Joan Ponç que dialoguen amb les d’Urgell i exemplifiquen l’admiració que l’artista va despertar en els pintors coetanis i posteriors.

L’acte ha comptat amb els parlaments de Carme Clusellas, directora del Museu d’Art de Girona i co-comissària de l’exposició; Miquel-Àngel Codes, co-comissari; Joaquim Ayats, Diputat delegat d’Habitatge, Assistència als Municipis i Serveis Generals de la Diputació de Girona i Elsa Ibar, directora general del Patrimoni Cultural. Han assistit també Carme Renedo, directora de serveis territorials de Cultura a Girona; Magda Gassó, cap del Servei de Museus del Departament de Cultura; Nadia Hernández, responsable del Consell d’Arts Plàstiques del Cercle del Liceu; Ramon Llinàs i Vila, membre de la Junta de Museus de Catalunya; Eduardo Rocamora Trias, prestador i Pilar Serra, prestadora.

L’exposició es podrà visitar fins el 20 de maig de 2020. Per a més informació, visiteu l’apartat de l’exposició.