Kit virtual de Sant Jordi

Coincidint amb la Diada de Sant Jordi, el Museu proposa a través de la seva pàgina web un kit virtual bàsic per celebrar la festa dels llibres i les roses, enguany, de manera excepcional, des de casa.

El kit consisteix, d’una banda, en una galeria temàtica d’imatges que conté detalls d’obres de la col·lecció permanent vinculats a la temàtica. Així, cavallers sant Jordi, dracs, princeses i roses transcorren per la galeria en un ric ventall visualment atractiu.

Aquests detalls provenen d’algunes de les obres mestres que es conserven al museu, entre les quals el Retaule de Sant Miquel de Cruïlles (1416), de Lluís Borrassà,  procedent del Monestir de Sant Miquel de Cruïlles (Baix Empordà); el Retaule de Sant Pere de Púbol (1437), de Bernat Martorell, originari de la Parròquia de Púbol (Baix Empordà) o el Retaule de Santa Cristina (1450-1500), del Mestre d’Olot, creat per a la Capella de Santa Cristina de Corçà (Baix Empordà).

Recursos per a un públic exigent: els petits de la casa

El dr. Buscahistòries, encarnat en la figura de l’actor David Planas, relata mitjançant un conta contes en format vídeo les aventures i desventures del cavaller Jofre Gilabert de Cruïlles. Dona així veu i vida a una de les cinc publicacions de la col·lecció Amb ulls de conte, una eina amb què el Museu vol fer arribar el seu fons artístic a la mainada, d’una manera distreta i entenedora. El conte escollit per a l’ocasió és El tresor de Nova York, escrit per Inka Martí i il·lustrat per Mònica Aymerich. Una obra màgica que, com sovint succeeix en els contes, posa en contacte el món dels vius amb els dels morts. El protagonista és en Pep, un nen que viatja amb l’esperit del cavaller Jofre Gilabert de Cruïlles fins a Nova York a buscar un tresor. El cavaller és present en el museu gràcies a un sarcòfag del segle XV que antigament es trobava al convent de sant Francesc d’Assís de Girona.

L’activitat de conta contes es complementa amb dues propostes més pensades per fer volar la imaginació i despertar la creativitat: d’una banda recrear en color diferents peces del museu (a triar entre dos sant Jordis, pertanyents als retaules de Sant Miquel de Cruïlles i de Sant Pere de Púbol; i una santa Margarida, lluitadora de dracs, també del Retaule de Púbol); i de l’altra confeccionar la teva pròpia rosa de paper mitjançant una activitat de papiroflèxia per fer en família.

El museu convida a participar grans i petits en totes dues accions i a compartir-ne els resultats. Tots els dibuixos i roses rebuts es publicaran a la galeria d’imatges i els nens i nenes de 6 a 12 anys que enviïn la seva proposta tindran com a premi d’un conte a triar entre sis opcions diferents, que es podrà recollir al museu un cop reobert.

Cap a un museu plenament on line

El Museu d’Art de Girona va tancar portes el passat 13 de març, atesa l’afectació del  COVID-19. Tota l’activitat presencial va quedar ajornada (i s’ha anat suspenent segons ha anat avançant el calendari). Tanmateix, la institució segueix plenament activa, fent esforços mitjançant el teletreball i els recursos disponibles, per redefinir en alguns casos o bé consolidar línies de treball i programació ja encetades. És el cas de la  feina ja iniciada en projectes anteriors (Visitmuseum o Google Arts Project, entre altres) de digitalització i difusió de continguts virtuals.

Les exposicions temporals, a punt de pròrroga

L’equip del museu treballa des del primer moment en la possibilitat de prorrogar les dues exposicions temporals en curs en el moment del tancament: “Modest Urgell, més enllà de l’horitzó” (inicialment prevista fins el 24 de maig) i “Falsos verdaders. L’art de l’engany” (fins 13 de setembre), amb gran complicitat i excel·lent predisposició per part dels prestadors, tant institucions públiques com privats. En breu anunciarem la més que probable pròrroga de “Modest Urgell més enllà de l’horitzó” fins a finals de setembre de 2020. I entre tant, el Museu proposa gaudir d’ambdues exposicions en format virtual.

Descarrega la nota de premsa