Publicació editada per la Institució de les Lletres Catalanes que recull les xerrades del cicle “Lletres i Arts. Visions de Josep Guinovart” realitzat durant el 2018 amb motiu de la commemoració dels 10 anys de la mort de Josep Guinovart.

Josep Guinovart (1927-2007) va ser un dels màxims expo­nents de l’avantguarda plàstica catalana i espanyola de la 2a meitat del s. XX, i encarna com pocs la figura de l’artista en mu­tació constant, delerós d’interactuar amb la realitat de múltiples maneres. Per això podem dir que es reinventa constantment —realista, expressionista, magicista, matèric, informalista, abstracte: cap d’aquestes etiquetes no l’abasta en tota la seva complexitat— i concep la seva obra com un procés de recerca inacabable pel que fa a l’ús de tècniques, suports i materials.

El cicle “Lletres i Arts. Visions de Josep Guinovart” es plantejava com una proposta interartística, convidant sis escriptors perquè llegissin sis obres de l’artista, fent una interpretació lliure i personal de l’obra escollida. Les xerrades es van desenvolupar en sis museus del territori que acollien exposicions temporals de Guinovart a les seves seus: Museu de Lleida, Museu d’Art de Girona, Museu d’Art Modern de Tarragona, Cartoixa de Valldemossa, Museu de la Música i Espai Guinovart d’Agramunt. Sempre que es podia, les lectures tenien lloc a la mateixa sala d’exposicions, davant l’obra de la qual es parlava.

La selecció de les obres recull diferents èpoques, estils i tècniques artístiques, per mostrar diferents facetes artístiques de Guinovart. Els autors que han participat en el llibre són Núria Perpinyà, Josep Maria Fonalleras, Margarida Aritzeta, Biel Mesquida, Adrià Pujol i Jordi Nopca.

És la tercera edició del cicle Lletres i Arts, que la Institució de les Lletres Catalanes va començar el 2016 dedicant-lo a Ramon Casas i el 2017, amb motiu de l’Any Bertrana, es va fer una edició dedicada a la figura de Prudenci Bertrana com a pintor. Del primer cicle sobre Casas, també se’n pot trobar una publicació en paper o digital.

Lletres i Arts. Visions de Josep Guinovart
PVP 10 € Disponible a la llibreria de la Generalitat