Amb motiu de la commemoració del 150 aniversari del naixement de l’escultor Miquel Blay (Olot, 1866 – Madrid 1936), el Museu de la Garrotxa d’Olot i el Museu d’Art de Girona han organitzat dues exposicions temporals complementàries. L’exposició al Museu d’Art, sota el títol de Camí de l’èxit, presenta una selecció de les seves millor escultures, acompanyat de dibuixos, documentació i material en part inè- dit, iressegueix el procés de formació de Blay, des del 1888 quan l’escultor va rebre la beca de formació de la Diputació de Girona, fins el 1906, quan es va instal·lar a Madrid després d’haver demostrat abastament la qualitat de la seva producció i ocupar un lloc de privilegi en l’art.