Modest Urgell, més enllà de l’horitzó

Modest Urgell, Marina (Platja de Berck?) (c. 1873). Museu d’Art de Girona. Núm. reg. 250.360. Fons d’Art de la Diputació de Girona

El Museu d’Art de Girona presenta l’exposició central de l’Any Urgell, que commemora el centenari de la mort de Modest Urgell  (1839 – 1919), un dels pintors més recone-guts a casa nostra. La seva insistència a plasmar en els quadres la quietud, la solitud, els capvespres, les ruïnes o l’horitzó l’han convertit en un pintor inoblidable. Però tot aquest imaginari romàntic ha amagat les altres cares d’Urgell: la del jove que viatja a París i a la Normandia; la de l’etern nòmada, la del pintor d’èxit i dramaturg frustrat o la de l’artista que despertà l’admiració, per exem-ple, de Miró o Dalí. Una exposició per (re) descobrir la figura d’Urgell i, alhora, mostrar la seva aportació a la pintura catalana, al llindar de la modernitat.

Comissariat de l’Any Urgell: Carme Clusellas.

Comissariat de l’exposició: Miquel Àngel Codes.

Dates: del 19 de desembre de 2019 al 20 de maig de 2020

Inauguració: dijous 19 de desembre, a les 18 h