La col·lecció de matrius xilogràfiques procedent del fons de l’antiga impremta Carreras (1860-1952) i que es conserva avui al Museu d’Art de Girona, és un dels fons d’aquestes característiques més important d’Europa. La mostra presenta per primera vegada gran part de les matrius de fusta originals que serviren per a la impressió de tota mena de publicacions. Enguany se celebra el 125è aniversari del naixement del folklorista Joan Amades, el autor del conegut llibre de bibliòfil Xilografies gironines. L’exposició és una oportunitat magnífica per veure en un mateix espai les matrius xilogràfiques originals, al costat de les corresponents estampacions.

LLOC: Àmbit 3 del Museu d’Art