Girona episcopal estrena web i vídeo promocional

Un nou impuls per a la Girona Episcopal: un vídeo promocional i una web pròpia reforçaran la campanya d’estiu per a la difusió de l’entrada conjunta a la Catedral, la Basílica de Sant Feliu i el Museu d’Art de Girona.

Girona, 7 de juny de 2018

• La visita als tres espais patrimonials constitueix un relat únic per conèixer la història i l’art de la diòcesis gironina.
  • El 2016 es va signar el conveni entre el Departament de Cultura i el Bisbat de Girona per a impulsar i promocionar la visita amb una entrada conjunta a la Catedral, la Basílica de Sant Feliu i el Museu d’Art de Girona i s’ha renovat de nou per dos any més.
  • En els dos anys de Girona Episcopal s’ha millorat la informació en els espais d’acollida dels tres centres, s’ha creat imatge de marca, s’han editat diferents materials promocionals i s’han desenvolupat diverses accions de publicitat.
  • 12.331 visitants han gaudit de l’entrada conjunta al llarg de 2017, un 85% més respecte els 6.659 del primer any d’activitat, el 2016.

El febrer de 2016 es va signar al Museu d’Art de Girona l’acord per a la promoció i la difusió conjunta dels elements monumentals de la Girona Episcopal: la Catedral, la Basílica de Sant Feliu i el Museu d’Art de Girona, situat a l’antic Palau Episcopal. L’acord establia, entre altres la possibilitat de visita conjunta dels tres espais a preus més reduïts i actuacions de promoció d’aquesta modalitat de visita.

Després de dos any de funcionament, la valoració és molt positiva i el passat mes d’abril, les dues institucions implicades van renovar l’acord per a dos anys més com a mínim. Des 2016 s’han emprés diverses accions de promoció, des de la creació d’una imatge de marca conjunta, l’edició de tríptics i fulletons informatius, pòsters i campanyes de promoció puntual a la ciutat durant la temporada d’estiu, moment en què es reben la majoria de visitants.

Ara a més, la Girona Episcopal comptarà amb una web de difusió, disponible en 4 idiomes i de caire molt visual, així com un vídeo promocional de la visita:
https://vimeo.com/271653151. La web www.gironaepiscopal.cat, a més d’oferir informació pràctica de com arribar i com realitzar la visita, permet una primera
aproximació als tres monuments i posa en valor les principals obres d’art de què el visitant podrà gaudir durant el seu itinerari: el Tapís de la Creació a la Catedral de Girona, el Crist jacent a la Basílica de Sant Feliu i els retaules de Sant Pere de Púbol o el de Sant Feliu, per citar-ne alguns, exposats al Museu d’Art.

La web servirà de reforç a un seguit d’accions – campanya d’estovalles promocionals i banderoles a la ciutat de Girona, mupis a les principals estacions de tren i de metro de Barcelona, així com presència a les xarxes socials – que s’han previst per fomentar la visita durant la temporada d’estiu d’enguany.

I és que malgrat el notable augment d’usuaris d’aquesta modalitat de visita – amb un creixement de prop d’ un 80% entre 2016 i 2017 -, encara resulta poc coneguda tant per a ciutadans com per a turistes, si bé aquests darrers són els que més en gaudeixen, fins a la data.

Més informació: Dossier de premsa_GironaEpiscopal