Vitralls. La llum de la Catedral de Girona

El darrer dissabte de cada mes esteu convidats a fer un tastet de la col·lecció permanent del md’A acompanyats per un expert. Acabarem el recorregut fent un vermut als jardins del Palau Episcopal, on podrem comentar la visita gaudint d’un dels espais més atractius del Museu.

En aquesta ocasió el Museu d’Art mostra per primer cop una selecció de fragments dels vitralls del segle XIV de la Catedral de Girona, actualment conservats en magatzems. Es tracta d’autèntiques joies de la vidrieria medieval que van omplir de llum polícroma la Catedral al llarg dels segles. Per primer cop en una exposició i complementats amb les taules de vitraller del fons del md’A, úniques al món, els fragments conservats permeten conèixer de prop la tècnica d’elaboració i la iconografia de l’època, així com una primera aproximació al món dels vitrallers, molt actius durant l’edat mitjana a Girona, ciutat que fou un autèntic catalitzador de les innovacions aportades per artistes i artesans del nord d’Europa.

La visita es completa amb un recorregut per la capçalera de la seu gironina, per comentar els vitralls que es conserven in situ.

Itinerari i visita a càrrec de la historiadora Carme Domínguez.
El vermut de bóta és gentilesa de La simfonia, formatges i vins (Plaça. de l’Oli, 6, 17004 – Girona).

Lloc: L’Espai del Museu d’Art
Durada: 1 hora
Preu:  4,5€. preu Amic del md’A: 2€.
Inscripcions: Es recomana reserva prèvia al tel. 972 20 38 34. Places limitades.