El joc de l’oca. Taller de gravat

Les xilografies o planxes de fusta van permetre, a partir de la invenció de la impremta, il·lustrar els llibres de forma mecànica. El Museu d’Art conserva una de les col·leccions de xilografies més importants d’Europa. Després de descobrir aquesta col·lecció i conèixer algunes tècniques de gravat, ens fixarem en la història del joc de l’oca i en la seva antiguitat.

ActEdu_p13

L’activitat començarà amb una visita guiada a la col·lecció de xilografies del md’A. Tot seguit, al taller, els nens i les ne- nes faran un gravat amb els motius d’una casella del joc de l’oca. Per grups i amb un gran taulell del joc en blanc, estamparan a la casella corresponent la imatge que ells mateixos hauran gravat. Finalitzarem el taller jugant una partida amb oca creat pels mateixos alumnes.

• Apropar-se al Museu d’Art i la seva col·lecció.
  • Conèixer què és un gravat i com s’estampa sobre paper.
  • Aprendre terminologia pròpia del llenguatge artístic i de les tècniques del gravat.
  • Dissenyar i compondre imatges utilitzant els materials, tècniques i procediments propis del gravat en relleu.
  • Reconèixer les xilografies i les imatges estampades amb aquest procediment com a manifestació de la nostra cultura.

3r, 4t, 5è i 6è d’educació primària

Grups de 21 a 30 alumnes: 3,30 € / alumne