La dansa dels animals fantàstics

Un recorregut per les sales del Museu ens farà parar atenció i descobrir els animals fantàstics i els reals de moltes obres d’art: un drac, una àliga amb dos caps, una lleona que s’enfila dalt d’una columna… Aprendrem la seva història i experimentarem amb els moviments que aquests animals ens suggereixen.

L’activitat començarà amb la descoberta de les sales del Romànic i el Gòtic de l’exposició permanent del Museu, on l’alumnat prendrà consciència dels animals i els moviments que apareixen a les obres. Després els nens i les nenes es disfressaran amb els atributs d’un animal i, com a cloenda, tots plegats ballarem la Dansa dels Animals Fantàstics.

• Apropar els nens i nenes a l’estètica medieval i al seu significat simbòlic a través de la representació d’animals fantàstics.
  • Experimentar els llenguatges plàstic i corporal establint lligams entre l’un i l’altre.
  • Estimular la creativitat, la imaginació i l’habilitat corporal a partir de la representació d’un animal fantàstic.

P4 i P5

1 hora i 30 minuts