Privat: Taller de gravat

A les sales del Museu, coneixerem l’evolució de les arts del llibre, des de l’elaboració de llibres miniats als scriptoria medievals, fins a l’aparició de la impremta, i ens fixarem en la importància i la varietat d’obres i formats que van permetre difondre els primers impressors.

El Museu d’Art conserva una de les col·leccions de xilografies més importants d’Europa, així com una premsa dels segles XVII-XVIII. L’observació i comentari d’aquestes xilografies i de planxes originals d’artistes contemporanis, habitualment no accessibles al públic, ens permetrà conèixer les diferents tècniques del gravat.

Al taller del Museu els alumnes podran experimentar amb les tècniques del gravat i endur-se una petita obra única que ells mateixos hauran creat i ideat.

ActEdu_p16

NIVELL EDUCATIU
Educació secundària

LLOC DE REALITZACIÓ
Museu d’Art de Girona
Pujada de la Catedral, 12
Girona

DURADA
2 hores

PREU
Grups de 21 a 30 alumnes: 3,30 € / alumne
Grups de menys de 21 alumnes: 66 € / grup

Indika: 1,05 € / alumne

INSCRIPCIONS
Servei Educatiu del Museu d’Art de Girona
De dilluns a divendres de 10 a 14h

reserves.girona.acdpc@gencat.cat

OBJECTIUS DIDÀCTICS

• Conèixer la feina dels gravadors i impressors i descobrir què és un gravat.
  • Aprendre, a través d’estampes i planxes originals, què és una planxa, com es fa i com es traspassa al paper.
  • Conèixer i distingir les diferents tècniques de gravat i el seu vocabulari específic.
  • Estimular la creativitat.