Temps de Flors al md’A

Enguany arriba a Girona la 64a Exposició de flors, monuments, patis i jardins, coneguda popularment com “Temps de Flors”. El Museu d’Art s’hi suma obrint els seus espais al públic de l’11 al 19 de maig, de 10 a 22 h (exceptuant la Nit dels Museus, dissabte 18 de maig, en què l’horari d’obrtura s’allarga fins les 24 h), amb les següents instal·lacions artístiques:

Jardins

Olora’m, regala’m, cuida’m

Autoria: els estudiants Anna Aranda, Marc Cabello, Xavier Dou i Raimon Roca, amb el suport dels professors de l’assignatura: Arcadi Pla, Anna Martínez, Xavier Martín i Jordi Gordon. Escola d’Arquitectura La Salle, Universitat Ramon Llull

El cor del jardí del Museu d’Art és la Cycas Revoluta, un arbre amb més de 100 anys d’història. Donem valor a aquest símbol natural i ho fem conjuntament: Olora’m, agafa un espígol del jardí i escriu unes paraules. Regala’m, vesteix el pati, construeix la topografia floral. Cuida’m, els vostres espígols i missatges viuran als patis i jardins de la ciutat de Girona. Ajudem-los a créixer.

Pati d’entrada

Fusió

Autoria: Maria Sayós, Oscar Rodríguez, Mireia Serrat, Clara Vivas, Xavi Montalà, Clàudia Adam, Maria Batista de l’Escola dart i Disseny de Reus

Narcis Comadira és l’escriptor gironí autor del poema «Aniversari amb margarides grogues», que tracta de l’amor a la seva dona, a la qual regala aquestes flors. A partir d’aquesta idea, la intervenció es planteja com un rellotge de sorra horitzontal que atura el temps i representa la fusió dels amants i la seva lleialtat amb una estructura d’acer amb tela o corda sobre la qual es fixen les flors.